08-02-07

de post op Batibouw...

Batibouw: De Post zorgt voor de bewoners.

De Post speelt een rol in belangrijke gebeurtenissen zoals een huis bouwen of verhuizen.  Vandaar dat De Post dus permanent aanwezig wilde zijn op Batibouw. Aan de Poststand komen klanten alles te weten over specifieke thema's: Welke brievenbus moet ik hebben? Wat zijn de nieuwe Europese normen? Hoe kan ik mijn huis op een postzegel afbeelden? Hoe werkt de dienst voor adresverandering? Een woonlening (hypothecair krediet) bij de Bank van De Post? Waar kan ik terecht met mijn Electrabelfacturen? De Post geeft graag alle uitleg op Batibouw van 24 februari tot 4 maart .Aan haar stand krijgen particuliere en professionele klanten informatie over uiteenlopende thema’s die rechtstreeks verband houden met de beurs.


Een nieuw huis betekent een nieuwe brievenbus en een nieuw adres.
Een brievenbus die de postbode gemakkelijk aan de straatkant kan bereiken, is belangrijk voor de kwaliteit van de postbestelling en -verwerking. Daarnaast gaan de Europese normen over de opening van de bus veranderen.  Die opening bepaalt immers of post geplooid wordt of niet.


Het is belangrijk dat wie verhuist zijn post blijft ontvangen. Vaak worden een heleboel brieven of belangrijke poststukken de weken na de verhuizing nog naar het oude adres gestuurd. Om dat te vermijden biedt De Post “DoMyMove” aan. Met deze dienst wordt de post vier maanden lang doorgestuurd naar het nieuwe adres en wordt dat nieuwe adres meegedeeld aan de nutsbedrijven van de persoon die verhuist, zoals Electrabel, Belgacom, Happy Days, banken, ziekenfondsen,...


Mijn huis op een postzegel dankzij "Mijn Zegel". In 2006 werden haast 630 000 gepersonaliseerde zegels gedrukt. Met deze dienst kan de klant een foto van personen, huisdieren, voorwerpen, zijn huis of tuin op een postzegel weergeven.


48 geselecteerde postkantoren regelen voor klanten van Electrabel de verhuizing, het afsluiten van een contract, de facturering en geven informatie over de producten en diensten.  Die postkantoren zijn dus een bevoorrecht contactpunt en een aanvulling voor het callcenter en de website van Electrabel.


Aan de stand van De Post kan men ook terecht met vragen over de toegankelijkheid van de postdiensten en andere onderwerpen.

16:48 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: pol, post, postman, mail, mailman, batibouw |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.