26-03-07

klacht na reclamestunt...

post_300

Klacht na reclamestunt van De Post

Een ,,ongewone'' reclamecampagne van De Post bij 40.000 bedrijven stuit op kritiek. Om Direct Mail te promoten - het verzenden van promotiemateriaal in voorgefrankeerde, persoonlijke geadresseerde omslagen naar klanten - had De Post een persoonlijke brief gestuurd naar de marketingverantwoordelijken. ,,Ik beschik over geheime informatie over een van uw concurrenten. Binnen enkele dagen hoort u meer van mij. Een vriend die het goed met u meent'', stond daarin te lezen.

,,Die anonieme brief kwam toe op mijn naam in een bruine omslag'', zegt Ann Rasschaert, woordvoerster van het bedrijf Phi Data in Wemmel. ,,Hij ging het hele bedrijf rond en dat zorgde voor heel wat verwarring. Het leek alsof ik een band had met iemand die zich bezig hield met bedrijfsspionage. Drie dagen later viel een tweede brief in de bus, die duidelijk maakte dat het om reclame voor een cursus Direct Mail ging. Ik heb meteen een klacht gestuurd. Ik heb een goede verstandhouding met onze directie, maar zo'n brief kan misschien wel leiden tot een blaam.''

Piet Van Speybroeck van de persdienst van De Post ziet geen probleem in de reclamestunt. ,,Ik geef toe dat het een ongewone actie is, maar dat is net de bedoeling. We hebben ook al positieve reacties gekregen.''

13:24 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: pol, post, postman, postbode, facteur, klacht |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.