30-03-07

enquête voor doelgerichte reclame...

Post houdt enquête voor doelgerichtere reclame

De Post stuurt vragenlijsten naar verbruikers om meer te weten te komen over hun verbruikersgewoonten. Zo wil ze lijsten opstellen die interessant zijn voor direct marketing, waarbij verbruikers enkel nog reclame krijgen van merken die hen interesseren.

De post gaat tussen april en juni 1,5 miljoen gezinnen contacteren om hen te ondervragen over hun verbruikersgewoonten, hun uitgaven en hun profiel, maar ook over de aanbiedingen en mailings die ze wensen te ontvangen. De gegevens die zo worden verzameld worden enkel doorgespeeld aan bedrijven die hun producten willen aanbieden aan gezinnen die hierin geïnteresseerd zijn.

Volgens het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) dreigen gezinnen zo echter nog meer reclame te verwachten. Wat de Post doet "is helemaal legaal, maar het is wel gek dat ze haar eigen imago gebruikt om gezinnen vertrouwen in te boezemen. Heel wat mensen dachten dat het ging om een officieel document. We hebben hierover klachten ontvangen", zegt Marc Vandercammen van OIVO.

16:45 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reclame, pol, post, postman, postbode, facteur, enquete |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.