27-09-07

Post komt niet aan...

Edmond Thuy (80) uit Sint-Niklaas zit met de handen in het haar. Belangrijke poststukken lijken al van in januari in rook op te gaan. Onder meer zijn kranten, dienstencheques en facturen komen niet meer op de bestemming aan.

Edmond Thuy, bekend als ex-voetballer van de toenmalige eersteklasseploeg Sportkring Sint-Niklaas, zit verveeld met een al lang aanslepend probleem. "Sinds januari komen belangrijke poststukken niet meer terecht", zegt hij. "Ook mijn buurman krijgt met dit probleem te maken. We hebben al meermaals onze grieven bij De Post geuit, maar dat blijft tot nu toe zonder gevolg."

Edmond Thuy woont in een appartementsblok op de Antwerpse Steenweg. De brievenbussen zijn in prima staat en dragen duidelijke naamplaatjes, maar toch loopt het mis. "Al drie keer heb ik dienstencheques gekocht voor telkens 134 euro, maar die zijn hier nooit geraakt. De drie pakketten zijn echter wel degelijk verzonden. Ook facturen van energieleveringen, internet en televisie, het krantenabonnement raken vaak niet meer tot in mijn brievenbus. Ik moet dan telkens vragen om een kopie door te mailen. De kosten voor aanmaningen moet ik wel betalen. Dit is gewoonweg heel vervelend."

Schadevergoeding

Hoe het komt dat de belangrijke poststukken spoorloos verdwijnen, is nog onduidelijk. "Maar als dit blijft duren, moet ik De Post wel in gebreke stellen en een schadevergoeding eisen", zegt Thuy. Hij legde al klacht neer bij de ombudsdienst voor de postsector (OMPS) en richtte ook al een tiental e-mails naar de klantendienst van De Post, maar zonder gevolg.

Onervaren

Zou een onervaren postbode dan de oorzaak kunnen zijn? "Vaak is dat het probleem", klinkt het bij ombudsdienst voor de postsector. "Het verschil tussen een doorwinterde postbode en een nieuweling is heel groot. We krijgen zo'n klachten heel regelmatig. Dagelijks zijn meer dan 10.000 postbodes op pad en die maken nu eenmaal ook fouten. Wij kunnen De Post alleen maar signaleren waar er iets fout gaat. Zij moeten er iets mee doen. Vele mensen maken er geen probleem van dat er eens een poststuk verdwijnt, maar als dat regelmatig gebeurt, is dat natuurlijk wel vervelend." Bij De Post in Sint-Niklaas was niemand bereikbaar voor commentaar.

Jammer... dat er fouten gebeuren... maar scheer ze niet allemaal over dezelfde kam aub... maar ja... als de " facteur " zijn werk goed doet en soms zelfs meer doet voor zijn klanten... dat hoor of lees je zelden...

En wie heeft al niet te horen gekregen dan het lang verwachte pakje of brief al dagen verstuurd is... maar als je dan naar de afstempeldatum kijkt als het pakje of brief opduikt... dan zie je dat we goed werk leveren en dat het pakje op tijd besteld werd... maar ja... wij zijn maar de "facteur" hé...

17:26 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.