26-11-07

over Bank van de Post...

lomme
Bank van De Post wil meer bekendheid
     

De Bank van De Post, een joint venture tussen De Post en Fortis, is naar eigen zeggen nog te weinig bekend. Bij onderzoek blijkt slechts 8 % van de ondervraagden spontaan de Bank van De Post te noemen als financiële instelling. Slechts 2 % denkt er spontaan als eerste aan. Met een grote marketingcampagne wil de Bank van De Post daarom zijn bekendheid opdrijven. Daar horen een nieuw imago, een nieuwe toon en een nieuwe stijl bij. Bij de campagne worden bekende Belgen als Dirk Frimout, Chris Lomme, Julie Taton, Dana Winner en Marc Moulin ingeschakeld. Daarnaast staan er zijn ook een aantal nieuwe initiatieven in de steigers. Zo komt er een proefproject met een shop in the shop, een afgezonderde hoek in de postkantoren waar klanten terechtkunnen voor bijvoorbeeld een consumentenkrediet. De bank wil met de campagne ook haar klantenpotentieel opdrijven. Binnen drie jaar wil de bank haar klantenaantal zien toenemen van 1,2 miljoen naar 1,4 miljoen. Het klantenbestand bestaat voor 40 % uit senioren. In vele dorpen waar geen andere banken zijn, is de Bank van De Post wel aanwezig.

18:45 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: pol, post, postman, postbode, facteur, bank van de post |  Facebook |

Commentaren

Maar iedereen kent toch dat gekend tune-tje bij de reclame. Niet ?

Gepost door: els | 26-11-07

Eerst sluit men massa's postkantoren , en dan gaat men de "Bank van de Post" promoten. Je denkt nu toch niet dat de burger kilometers ver zal gaan om nog naar één van de weinig overblijvende postkantoren te gaan , wetende dat er genoeg andere financiële instellingen dichterbij zijn. Ik las bijvoorbeeld dat Mr. Lens er prat opgaat dat je toch over 14000 bussen beschikt om je overschrijvingsopdrachten te verzenden. Mr Lens vergeet wellicht dat je tot voor enkele jaren zonder frankering kon opsturen naar de Postcheque en in het begin naar de Bank van de Post. Nu kan je inderdaad je opdrachten in zulk een rode bus werpen , maar mag je wel 52 cent kleven. Dus dan kan je beter gewoon klant worden bij een andere bank en daar werp je maar je overschrijvingen kosteloos (dus zonder zegel) in de bus van het bankkantoor. Nog zulk een klucht : bij de afschaffing van het "zonder frankeren" versturen plaatste men in elk kantoor een blauwe brievenbus waar je inderdaad gratis je overschrijvingsopdrachten kon ingooien. Men zou dan beter deze blauwe bussen in de postpunten plaatsen. Of geloof het of niet : één nà én zullen de klanten van de Bank van de Post afhaken , en denk toch niet dat je bij de nieuwe generatie mensen zult vinden die nog klant zouden willen worden. Afstand naar jullie postkantoren TE VER, genoeg andere banken dichterbij.

Gepost door: piet | 06-12-07

De commentaren zijn gesloten.