06-05-08

situatie postpunten niet idyllisch...

"Situatie in PostPunten niet zo idyllisch"

De situatie bij de intussen 435 PostPunten is niet zo idyllisch als ze wordt voorgesteld. Dat stelt vakbondsman André Blaise van de Franstalige vleugel van de christelijke vakbond. Vandaag maakte De Post bekend dat 79 pct van het cliënteel van de PostPunten tevreden is over de dienstverlening.

"De dienst is niet zo optimaal als men wil doen geloven aan de bevolking", verklaarde Blaise. Hij verwees naar het feit dat in het PostPunt van Rocour (Luik) onlangs een werknemer van De Post moest worden ingeschakeld om de verantwoordelijke te vervangen. "Dit soort van problemen doet zich ook elders voor".

Gebrek aan discretie
De vakbondsman betreurt ook het gebrek aan discretie bij de PostPunten. "Er is niet dezelfde discretie als men zou hebben in een postkantoor, met postbeambten die gebonden zijn aan bepaalde regels. Daarnaast heeft een klant niet altijd zin om zijn gerechtelijke oproepingsbrief of een aangetekend schrijven af te halen in de krantenwinkel of bij een andere handelaar die hij goed kent en die een PostPunt uitbaat".

Delokalistaie personeel
Blaise wijst er ook op dat elk PostPunt overeenkomt met een postkantoor dat gesloten wordt. "Wanneer men de postkantoren sluit in een gemeente, betekent dat een delokalisatie voor het personeel. Er zijn de sociale consequenties voor de postbeambten, van wie sommigen moeten veranderen van woonst of van dienst".

15:22 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.