07-10-08

Petitie tegen sluiting postkantoor

vorst
Petitie tegen sluiting post
Postpunt voldoet niet voor bewoners Hoogte Honderd

Bewoners van de Hoogte Honderd in Vorst zijn niet te spreken over de nakende sluiting van hun postkantoor. Ontevredenen zijn een petitie gestart voor het behoud maar daar wil de top van de Post niet op ingaan. Er komt wel een alternatief postpunt in de buurt.

De 74-jarige Herman A.O. Wilms uit de Zevenbunderslaan in Vorst is niet opgezet met het nieuws dat het postkantoor op het Hoogtepunt 100-plein in de loop van 2009 wordt gesloten. 'Dan moet Vorst het stellen met slechts een volwaardig postkantoor op het Sint-Denijsplein. Daardoor zal ik telkens een hoogteverschil van 80 meter moeten overbruggen als ik naar het postkantoor wil. In de buurt rond het Hoogtepunt 100 wonen veel bejaarden die niet meer goed te been zijn. Dit is te gek voor woorden. Ze zullen allen de gevaarlijke bus 54 moeten nemen om naar de post te gaan, want er zijn nauwelijks parkeermogelijkheden op het Sint-Denijsplein.' Met zijn petitie verzamelde Wilms al 126handtekeningen en volgens hem heeft een andere buurtbewoner al meer dan vijfduizend handtekeningen verzameld. 'Dit kantoor werd pas 3,5 jaar geleden gerenoveerd en moet nu alweer sluiten. Met slechts één postkantoor zullen de wachttijden aan de loketten nog oplopen. Door de grote drukte moet je soms al tot een half uur wachten', argumenteert Wilms.

Volgens het postpersoneel van het kantoor op het Hoogtepunt100-plein, passeren hier dagelijks 400 tot 500 klanten.

Bij De Post zijn ze niet onder de indruk van het protest tegen de geplande herstructurering. 'Niemand verandert graag zijn gewoonten en in het begin is het altijd even wennen. Tijdens onze herstructurering zoeken we eerst naar een alternatief postpunt in de buurt, maar de meesten gaan er pas langs wanneer het postkantoor effectief gesloten wordt. We merken een grote bezorgdheid in de gemeenten waar we onze herstructurering al doorvoerden, maar uit onze enquêtes blijkt wel dat klanten heel snel tevreden worden van zodra ze kennis maken met het nieuwe postpunt waar ze tot negentig procent van alle verrichtingen kunnen doen', besluit Fred Lens, woordvoerder van De Post.

Toch klinken er ook andere geluiden. 'Niet alle diensten worden overgenomen door een postpunt, want wie een bedrag van meer dan driehonderd euro wil storten, kan daar niet meer terecht', zegt een anonieme werknemer die het nieuws van de sluiting via de media vernam.

15:05 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.