29-10-08

1 op 5 klachten... is over klantenrelaties...

klantenEen op de vijf klachten over postsector betreft klantenrelaties

Van de ruim elfduizend klachten die de ombudsdienst voor de postsector in 2007 heeft ontvangen, betrof meer dan de helft (55 procent) de behandeling van zendingen. Ruim een vijfde (21 procent) ging over de relaties tussen de bedrijven uit de sector en hun klanten. "Dat heeft vooral te maken met de administratieve diensten", schrijft de ombudsdienst woensdag in zijn jaarverslag.

Omdat de bevoegdheden van de ombudsdienst sinds 2 februari 2007 werden uitgebreid naar de hele postsector, betreft het jaarverslag de periode van februari 2007 tot december 2007. Daarvoor was de dienst enkel bevoegd voor het overheidsbedrijf De Post en zijn filialen.

Van de ruim elfduizend klachten die de dienst in 2007 ontving, betroffen er 6.300 (55 pct) de behandeling van zendingen. 2.381 (21 pct) gingen over de relaties met klanten; 1.018 (9 pct) over de reglementering. De andere vragen betroffen vooral informatievragen over diensten en producten in de sector, of diensten en producten die enkel De Post aanbiedt.

De ombudsdienst vindt het niet evident dat ruim een vijfde van de klachten over de relaties met de klanten gaat. "Dat heeft vooral te maken met de administratieve diensten en niet met de uitreiking", schrijft de dienst.

17:13 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.