19-03-09

binnenkort... 600ste PostPunt...

postpunt xx600ste PostPunt opent

Binnenkort opent De Post het 600ste PostPunt in Schaarbeek bij Gb-Express Meiser . Hiermee komt De Post in de laatste fase van de uitbouw van een postale dienstverlening bij lokale winkeliers, warenhuizen, in stations en gemeentehuizen.

600 nieuwe servicepunten uitbouwen in drie jaar tijd is een hele uitdaging geweest. "Dit betekent dat we zowat elke werkdag een nieuw PostPunt geopend hebben", zegt Koen Van Gerven, lid van het directiecomité van De Post.

De aanpassing van het Retailnet verloopt geheel volgens plan. Tegen eind 2009 zullen meer dan 750 PostPunten (en 700 postkantoren) ter beschikking staan van de klanten.

Onderzoek toont aan dat de PostPunten al in ruime mate bekend zijn (80 %) en steeds meer gebruikt worden: 20 % van alle postklanten kozen een PostPunt voor hun laatste bezoek aan De Post. De PostPunten hebben ondertussen al meer dan vier miljoen klantencontacten gehad. De klanten zijn zeer tevreden en appreciëren voornamelijk de ruime openingstijden en toegankelijkheid.

Nu de massale opening van PostPunten achter de rug is, concentreert De Post zich verder op de verbetering van de kwaliteit in postkantoren en PostPunten .

Om de kwaliteit van de dienstverlening op een objectieve wijze in kaart te brengen doet de Post een beroep op mystery-shoppers van het onderzoeksbureau Möbius. Zo kregen de PostPunten vorig jaar 1800 onaangekondigde en anonieme bezoeken. De mystery-shoppers registreerden een snelle bediening met korte wachttijden. Zij kwalificeren het personeel als vriendelijk en behulpzaam. Verbetering dient zich aan bij een aantal administratieve procedures, zoals het systematisch noteren van alle gegevens van de identiteitskaart van de klant bij het afhalen van zendingen. Een belangrijk aandachtspunt is de logistiek tussen De Post en het PostPunt die ervoor moet zorgen dat alle verwachte brieven en pakjes tijdig in het PostPunt aanwezig zijn.

Deze kwaliteitsresultaten zijn zeker bevredigend, maar er is nog werk aan de winkel. Koen Van Gerven: "Wij moeten ervoor zorgen dat de dienstverlening in alle PostPunten goed is. De controles die uitgevoerd worden geven ons nuttige aanduidingen over lacunes. Onze prioriteit is nu om deze tekortkomingen weg te werken om ervoor te zorgen dat de dienstverlening overal op peil is."

14:19 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.