30-03-09

meer... klachten...

klachten xToenemend aantal klachten wegens verloren poststukken

 De Post ontving vorig jaar 8.355 klachten omdat stukken niet op hun bestemming raakten. Dat is 0,038 procent van het totale aantal. In vergelijking met 2007 steeg het aantal klachten in absolute cijfers (7.848), maar was er een daling wat het aandeel betreft (0,041 procent). Dat blijkt uit het antwoord van minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere op een schriftelijke vraag van Barbara Pas (Vlaams Belang).

Voor elke klacht over een niet toegekomen stuk wordt er een onderzoek opgestart. Zowel in 2007 als 2008 slaagde De Post er op die manier in ongeveer 40 procent van de vermiste zendingen terug te vinden.

Om het aantal verloren stukken te beperken optimaliseert De Post de opvolgingsprocedures op basis van barcodes, wordt de klachtenregistratie verbeterd en de uitgangscontroles beter georganiseerd.

20:15 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.