01-06-09

vier gram te zwaar... is te zwaar...

+Facteur
De Post vindt infoblad vier gram te zwaar
Gemeentepersoneel moet zelf het infoblad rondbrengen

Het gemeentepersoneel van Bocholt is gisteren zelf op pad getrokken om het infoblad in de brievenbus van elke inwoner te krijgen. De Post kon het blad niet tijdig bedelen, omdat het vier gram te zwaar is.

Burgemeester Jean-Paul Peuskens (SP.A) van Bocholt is woedend. Hij is van mening dat De Post zwaar tekort schiet in haar dienstverlening. 'De laatste maanden hanteert De Post een zeer stroeve en vaak onbegrijpelijke aanpak', meldt burgemeester Peuskens. 'Terwijl we vroeger alle gemeentelijke infobladen, die huis aan huis bedeeld worden, in het postkantoor van Bocholt konden binnenbrengen, moet nu alles naar het verdeelcentrum van De Post in Mol gebracht worden. Vreemd vind ik dat, als die post toch opnieuw naar Bocholt moet komen. Ook het reserveren van de data voor de verzending van ons informatieblad Maggezien is niet meer vanzelfsprekend.'

Omdat de drukker van het blad de levering rechtstreeks naar Mol brengt, moet voortaan ook de reservering van de leveringsdata op naam van de drukker gebeuren. 'En dat betekent ook dat de drukker de factuur voorgeschoteld krijgt en het bedrag telkens bij ons moet terugvorderen', zegt een misnoegde burgemeester. 'Maar wat er nu gebeurt is, tart elke verbeelding. Blijkbaar mag een blad slechts 75 gram wegen, zoniet is De Post genoodzaakt om de bedeling over twee dagen te spreiden. Onze infodienst was hier niet van op de hoogte. Het infoblad van de maand juni weegt 79 gram, wat slechts vier gram te veel is. Het distributiecentrum weigerde om het blad te verdelen. De helft zou deze vrijdag bedeeld worden, zoals afgesproken, maar de andere helft zou pas maandag acht juni bedeeld kunnen worden. Dit kan absoluut niet voor een infoblad waar activiteiten vanaf begin juni in aangekondigd staan. Eerder kreeg De Post de klus niet voor elkaar, omdat ze ook maar twee ongeadresseerde zendingen per dag per brievenbus mogen leveren. Ik vind dit een zeer grote tekortkoming van De Post', aldus de burgemeester nog.

Hij zag zichzelf genoodzaakt om van het gemeentepersoneel postbodes te maken om toch het infoblad toch tijdig in de Bocholter brievenbussen te krijgen. 'Ik verwijt de postbodes niets, want zij kunnen hier echt niets aan doen. Maar van het bedrijf De Post vragen we toch om hier iets aan te doen. Wij zijn heus niet de enige gemeente met klachten. Ik zal dan ook een officiële klacht bij de topman van De Post Johnny Thijs indienen.'

De ombudsdienst van de postsector herkent de klacht van burgemeester Jean-Paul Peuskens. 'Sinds de hervorming van Distripost, de bedeling van huis-aan-huis-bladen, stromen er heel wat klachten binnen. Het probleem is vaak dat de nationale verzendingen voorgaan op de regionale. Klanten moesten plots hun hele planning omgooien en er zijn ook heel wat klachten over de facturatie', meldt ombudsvrouw Truus Lostrie. 'Sinds de herstructurering op 1 augustus 2008 kregen we 204 klachten binnen, waarvan 109 uit Limburg. De meeste klachten kwamen van bedrijven over de communicatie en facturatie.' De ombudsvrouw benadrukt dat bij grote problemen best klacht ingediend kan worden, want pas dan kan de dienst naar oplossingen zoeken en druk uitoefenen bij De Post.

16:15 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

zoals reeds eerder gezegd : distripost is een catastrofe en nog altijd wordt hier niets aan gedaan. ook het personeel zit met de handen in het haar.

Gepost door: aluap | 02-06-09

De commentaren zijn gesloten.