01-07-09

papieren post... supersnel digitaal...

bleumail
BlueMailCentral verstuurt papieren post supersnel digitaal

BlueMailCentral verwacht nog voor het einde van dit jaar met 75 landen een contract af te kunnen sluiten voor het supersnel digitaal versturen van post. Nog maar een jaar geleden begon ondernemer Colin de Vries met de uitwerking van zijn idee om post digitaal te versturen en in het land van bestemming te laten printen. Sindsdien is het aantal klanten fors uitgebreid tot ruim tweehonderd en doet hij zaken over bijna de hele wereld.

Speciale software maakt het mogelijk om een document vanuit elk computerprogramma via een virtueel postkantoor bij een printcentrale in het land van bestemming op afstand te printen. In een volautomatisch proces wordt het document vervolgens vanuit deze printcentrale als traditioneel poststuk door de postbode afgeleverd bij de geadresseerde. BlueMailCentral werkt voor mailingen, maar ook voor individuele brieven of documenten voor zowel zakelijke als particuliere klanten.

Printerstraten

"Je verstuurt via internet je brief aan BlueMailCentral en wij zorgen ervoor dat hij op papier overal ter wereld bezorgd wordt. Inmiddels hebben we in ruim 45 landen contracten afgesloten met hoogwaardige printerstraten die de afhandeling ter plaatse regelen. Nog voor het einde van het jaar verwachten we in 75 landen actief te zijn," aldus Colin de Vries.

De ondernemer en directeur bedacht zelf het functionele ontwerp en ging vervolgens op zoek naar een partij die de software voor hem ontwikkelde. Hij werd hierbij geholpen door Syntens, partner in het project Nederland Digitaal in Verbinding (NDiV). Met dit project worden MKB-ondernemers geholpen om slim digitaal samen te werken. Syntens ondersteunde BlueMailCentral bij het organiseren van samenwerking binnen de keten: van leverancier tot aan de postbezorger.

Adresherkenning

"BlueMailCentral is een schoolvoorbeeld van innovatie. De ondernemer doet waarin hij goed is en gaat op zoek naar partners om specifieke activiteiten uit te besteden. Via NDiV hebben we BlueMailCentral kunnen helpen met het deelonderzoek naar adresherkenning, wat het gehele traject aanzienlijk versneld heeft,’’ aldus Robert Bakker, adviseur van Syntens.

Tijd en kosten besparen

BlueMailCentral werkt met één tarief per land waarin alle kosten zijn verwerkt: het afdrukken en in de envelop stoppen, de postzegel plakken en het posten. Bedrijven besparen tijd, geld, personele inzet en directe kosten. "Een brief naar Australië doet er geen veertien dagen over, maar maximaal twee en dat tegen lokaal posttarief" zegt Colin de Vries.

Profiel BlueMailCentral

BlueMailCentral is in meer dan 40 landen actief en stelt gebruikers wereldwijd in staat om post per mail direct vanaf hun computer naar alle landen ter wereld te sturen. Klanten besparen tijd en geld door BlueMailCentral.com te gebruiken. Sinds de oprichting in 2008 opereert BlueMailCentral

wereldwijd en verstuurt duizenden brieven per dag. Het hoofdkantoor van BlueMailCentral is gevestigd in Middelburg. Voor meer informatie, zie ook www.BlueMailCentral.com

Profiel NDiV

Nederland Digitaal in Verbinding (NDiV) stimuleert samenwerken met inzet van ICT in het Nederlandse MKB. Het Ministerie van Economische Zaken is initiatiefnemer en financier van het project. Syntens is één van de uitvoerende partners. Het brancheprogramma van NDiV richt zich op de mogelijkheden voor slim digitaal samenwerken bij brancheorganisaties en hun leden. Meer informatie op www.ndiv.nl.

13:55 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.