07-07-09

man krijgt... spookpost...

spookpost
'Spookpost' van Telfort in Breda

Patrick Verkoeijen uit Breda ontving het afgelopen jaar liefst driehonderd brieven van telefoniebedrijf Telfort. Geen van alle was aan hem gericht. Net zo vaak viel post in de bus voor meneer of mevrouw N.V.T. of voor iemand wiens naam uit punten of komma's bestond.

En dat waren alleen de aan personen geadresseerde brieven. Net zo vaak viel post in de bus voor meneer of mevrouw N.V.T. of voor iemand wiens naam uit punten of komma's bestond. ''En het was niet alleen reclame,'' zegt Verkoeijen. ''Er zaten ook betalingsherinneringen tussen en contractverlengingen. En ik heb het laatste jaar liefst dertig simkaarten van Telfort ontvangen.''

Hoe raadselachtig de poststukken zijn, bleek toen Verkoeijen een in een brief vermeld mobiel nummer belde. ''Die brief was gericht aan ene meneer Goos, die bij mij in huis zou wonen, maar de telefoon werd opgenomen door een vrouw uit Groningen met een compleet andere naam.''

Verkoeijen ging met een schoenendoos vol post naar de Telfortwinkel in Breda, typte zijn vingers blauw aan mailtjes aan de klantenservice en stuurde bundels brieven retour. ''Niets hielp. Op verzoeken me te bellen werd niet gereageerd. Steeds kreeg ik een standaardmailtje dat het probleem binnen vijf werkdagen zou zijn verholpen. Maar kreeg alleen maar meer post.''

De wanhoop nabij beëindigde hij zijn eigen abonnement en schakelde hij de krant in. Dat had wel effect, want de volgende dag hing Telfort aan de telefoon. Woordvoerster Renske Algra: ''Dit is ongehoord. Ik kan me helemaal vinden in zijn frustratie.'' Het achterhalen van de oorzaak is volgens haar echter geen sinecure. ''Er moeten ontzettend veel bestanden aan elkaar worden gekoppeld, omdat het om een groot aantal namen gaat.''

13:38 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.