20-08-09

De Post is blind en doof... vind Knokke-Heist...

knokke-heist
De Post is blind en doof voor de behoeften van een toeristsche stad

Het gemeentebestuur en de middenstandsorganisaties van onze gemeente vernamen via informele bron dat de postbedeling in Knokke-Heist vanaf 1 september 2009 nog maar eens wordt gereorganiseerd, onder de noemer GEO 3, een geautomatiseerd systeem dat de routes voor postbedeling berekent, maar dat al veel kritiek heeft gekregen. Twee uitreikingdiensten worden afgeschaft, waardoor andere diensten zwaarder belast zullen worden. De uitreiking zal 's morgens minstens een uur later starten. Dat betekent dat nog meer mensen en bedrijven hun post pas na de middag, de laatste zelfs rond 16 uur zullen krijgen! Aangetekende zendingen riskeren nog vaker te worden aangeboden over de middag, dus op momenten dat veel handelszaken en kantoren dicht zijn.

Er is onder de bedrijven en de bevolking intussen ook veel kritiek op de zogenaamde postpunten. In een aantal postpunten is er immers amper sprake van discretie. Als klap op de vuurpijl is nu ook bevestigd wat al enige tijd was aangekondigd, nl. dat het postkantoor in de Paul Parmentierlaan, hoek Bayauxlaan, op het einde van dit jaar dicht gaat.

In een brief aan De Post zal het gemeentebestuur meer uitleg vragen, en zijn ongerustheid uiten over de toekomstige dienstverlening. Maar echt reactie op eerdere brieven van het gemeentebestuur naar De Post kwam er niet.

14:15 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

ach Pol, er zijn al zo dikwijls veranderingen geweest in de postbedeling in Knokke en niet altijd ten goede.De kranten zijn héél vroeg en de tweede bedeling is nu rond 10 uur bij mij .Er is een moment geweest dat de krant en de andere post pas tegen de middag besteld werd. Ik ben benieuwd wat het vanaf september zal worden.
Onze postbode vertelde me dat hij met moeite de mensen te woord kan staan die hem iets willen vragen(je weet wel een kaartje aan de bus hangen of de postbode wil aanbellen).Ik zie hem dagelijks met zijn brommer trottoir op en af rijden van de ene brievenbus naar de andere. Hoe kun je dan nog echt werkplezier hebben in je job.
In het postgebouw op de foto is er helemaal geen discretie .Door het glasraam tussen bediende en klant moet je al harder spreken dan normaal om je verstaanbaar te maken en het enige discrete loket wordt niet altijd gebruikt!Alleen zijn de bedienden nu toch een beetje -ahum-vriendelijker geworden.Is het niet zo dat de klant koning is? of is de bediende de koning?

Gepost door: magda | 21-08-09

De commentaren zijn gesloten.