20-08-09

vind de brievenbus...

TNT lanceert Brievenbus-Layar met OneShoeMobile from MarketingFacts on Vimeo.

TNT post meldde op de dag van lancering van Layar dat ze d’r ook één hebben. Een Layar. Eén waarmee je brievenbussen en postagentschappen kunt ‘zien’. Kek om te hebben, met een Layar ben je in één klap ‘ahead of the curve’. Wie doet er nog wat met papieren brieven? Juist, natuurlijk. De mensen met Android telefoons. Ai, das cynisch. En flauw.

Michel Geerts, online marketingmanager van TNT Post, heeft er in bovenstaande video wat andere gedachten over. Hij vindt, dat TNT met deze brievenbus-Layar tegemoet komt aan de wensen van de klant: vindbaarheid, klantvriendelijkheid. Daarin heeft hij misschien wel gelijk. In bovenstaande video demonstreert Geerts de TNT-brievenbus-Layar. Managing director van OneShoeMobile Michel van Velde ontwikkelde voor TNT de brievenbus-Layar; Van Velde vertelt in de video over het ontwikkelproces.

Geen targets

Er hoefden bij dit project volgens Geerts even geen targets opgesteld en gehaald te worden. Ook zijn er niet al teveel verwachtingen opgesteld over de return on investment. Het is zaak om te innoveren, juist voor TNT in een "moeilijke markt", zoals Geerts het zegt.

Persbericht

In het persbericht (‘TNT Post maakt via Layar brievenbussen en postkantoren vindbaar via de telefoon’) zei Geerts:

"Middels het gebruik van Layar kunnen we onze consumenten helpen met het vinden van de dichtstbijzijnde brievenbussen en postkantoren. Dit is dan ook een waardevolle aanvulling op de mobiele website http://m.tntpost.nl die we enkele weken geleden lanceerden. Layar past precies in de mobiele strategie van TNT Post. Doelstelling van het inzetten van mobiel internet voor TNT Post is het op elk moment toegankelijk maken van belangrijke of handige informatie voor de consument. Het mobiel internet, de toestellen en de grote hoeveelheid gebruikers laat dit nu toe".

Over hoe het dan allemaal werkt of zou moeten werken meldt het persbericht:

"Met de Layar applicatie kan een gebruiker door de camera de dichtstbijzijnde diensten van TNT Post vinden. De mobiele telefoon is daarmee een handige locatie zoeker. De applicatie Layar plaatst als het ware een laag met digitale informatie over het beeldscherm heen. Met behulp van GPS wordt er vervolgens via het beeldscherm informatie gegeven over de dichtstbijzijnde locaties. Ook is er aanvullende informatie over de verschillende locaties te lezen en kan men een routebeschrijving starten naar de gekozen locatie."

Michel van Velde van OneShoeMobile zei in het persbericht:

"Als je er even over nadenkt zijn de mogelijkheden onbeperkt. Momenteel zijn we in gesprek met meerdere partijen om de Layar software te implementeren en de reacties die we mogen ontvangen zijn echt fantastisch. We merken dat innovatie echt een motor voor de economische groei is: wie niet vernieuwt, staat stil. Innovatie is cruciaal voor het behalen van concurrentievoordeel en mobile marketing is een van die cruciale factoren."

19:45 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.