13-10-09

Adobe... en De Post...

adobe-livecycle-es
De Post heeft onlangs de doorlooptijd voor het afsluiten van een Distripost-contract aanzienlijk teruggebracht van 90 dagen naar 24 uur. Naast deze interne efficiëntie-winst, werd ook de klantvriendelijkheid van De Post verder verbeterd. Aan de basis van het project staat Adobe® LiveCycle® ES, de productiviteitsoplossing van Adobe Systems waarmee applicaties ontwikkeld kunnen worden voor een betere interactie met klanten. De resultaten van het pilootproject, gericht op de KMO-markt, werden in een recordtempo van 3 maanden na de eerste gesprekken met Adobe gerealiseerd.

Met Distripost richt De Post zich op de zakelijke markt voor de huis-aan-huis-verspreiding van drukwerk. Postbodes van De Post bezorgen het drukwerk tijdens hun dagelijkse postronde. Distripost is een dienst die toelaat om via nauwkeurige selectiemogelijkheden gerichte acties op te zetten met een hoge attentiewaarde. De Post heeft met het project drie belangrijke doelstellingen gerealiseerd binnen de Distripost-dienstverlening aan de KMO-markt. Naast de verhoging van de klanttevredenheid en het verminderen van de interne werkdruk, is de doorlooptijd van contracten aanzienlijk verkort. Door de verschillende procedures binnen De Post kon deze verwerkingstijd oplopen tot wel 90 dagen. Met Adobe LiveCycle ES kan De Post nu binnen 24 uur na het eerste contact met de klant het contract afronden.

Volgens Christian du Jardin, Group Marketing en Medium Enterprises Director bij De Post, gaven verschillende overwegingen de doorslag in de keuze voor Adobe: "In de eerste plaats kiezen we met Adobe voor een veilig en betrouwbaar platform voor de uitwisseling van digitale documenten. Omdat 89 procent van alle desktopcomputers over de Adobe Reader beschikt, kunnen vrijwel al onze klanten het digitale contract eenvoudig openen. Daarnaast is de keuzevrijheid voor onze klanten maximaal. Ze kunnen zelf beslissen of ze digitaal willen ondertekenen, of het document afdrukken en manueel ondertekenen."

Kris Cole, Managing Director bij Adobe Systems Benelux: "Met Adobe LiveCycle ES kunnen bedrijven, zoals bewezen bij De Post, niet alleen diverse interne processen stroomlijnen maar ook de interactie met klanten aanzienlijk verbeteren. De implementatie bij De Post toont aan dat deze oplossing een korte time-to-market heeft en dat de ROI snel meetbaar en zichtbaar is. De ingebouwde workflow-mogelijkheden zorgen er bovendien voor dat de processen nauwkeuriger verlopen en op te volgen zijn."

Met Adobe LiveCyle ES beschikt De Post nu ook over een gestructureerde workflow voor alle Distripost-contracten. Elke medewerker van De Post die een Distripost-contract opmaakt, doorloopt een aantal eenvoudige en overzichtelijke stappen. Elk contractvoorstel verlaat De Post nu via digitale weg, vaak al tijdens het klantcontact of hooguit binnen enkele minuten daarna. Via de speciaal ontworpen e-Contracting Monitor-widget, gebaseerd op Adobe AIR®, ziet elke medewerker bovendien welke contracten er binnenkomen, welke er nog bij de klant liggen en welke er binnenkort verlopen. Het voordeel van deze widget is dat elke medewerker in één oogopslag een duidelijk overzicht heeft van zijn taken zonder daarvoor te hoeven inloggen in de applicatie.

Voor de ondertekening van het contract heeft de klant een aantal keuzemogelijkheden. Hij kan het contract openen met Adobe Reader; het vervolgens printen en met een pen ondertekenen en terugsturen naar De Post. Maar De Post wilde het uitdrukkelijk ook mogelijk maken om de contracten digitaal te ondertekenen en via e-mail terug te sturen. Ook dat kan vanuit de Adobe Reader met certificaten van De Post-dochter CertiPost of met de Belgische elektronische Identiteitskaart (eID) en een card reader. Onafhankelijk van hoe de klant het contract terugstuurt, komt het het automatisch terecht in de workflow van Adobe LiveCycle ES voor verdere behandeling of afronding

11:00 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.