09-11-09

nog weinig geld... aan de loketten...

sint niklaas
'Nog heel weinig geld aan loketten'

Vernieuwd postkantoor Driekoningen is veiliger

De Post heeft zijn hoofdkantoor op Driekoningen in Sint-Niklaas prachtig vernieuwd. Door de herstructurering van het kantorennetwerk heeft daarnaast alleen nog Belsele een kantoor.

Het waren geen makkelijke jaren voor De Post, ook niet in Sint-Niklaas. 'De jongste tien jaar waren vrij turbulent', zegt burgemeester Freddy Willockx (SP.A). 'We hebben strijd geleverd om zoveel mogelijk dienstverlening te behouden. Uiteindelijk is het kantoor Grote Markt gesloten en blijven Belsele en Driekoningen over. Als gewezen minister van PTT hou ik er een dubbel gevoel aan over. De postbode staat minder dicht bij de burger. Er is ook wat ten goede veranderd: ik hoor dat het aantal criminele feiten afneemt.'

Vernieuwd Driekoningen beschikt voortaan over negen loketten, drie ontvangst- en adviesruimten, ruime hal en een zogenaamde 'maanzone', waar je van 6 tot 23 uur geld kan afhalen.

'De vernieuwingsoperatie was broodnodig', legt cluster-manager Johan Vande Walle uit. 'De glazen afscheiding is voorbij. Het is een open ruimte waar het contact met de klant veel directer is. Met elf personeelsleden, onder wie negen baliebedienden, één klantenadviseur en kantoorhouder, moet dat ons best lukken. Wij krijgen hier gemiddeld 600 klanten per dag over de vloer. Gemiddeld doen die twee tot drie verrichtingen. Het is ons doel het aantal klanten te verhogen. Voor typische postproducten kan je in één van de vijf Postpunten terecht. Alle beleggingen worden in Belsele of Driekoningen afgehandeld.'

De veiligheid is effectief verbeterd en in het nieuwe Driekoningen worden ook de nodige maatregelen genomen. 'Aan de loketten circuleert nog heel weinig geld', zegt Vande Walle. 'Zodra het geld in de kluis ligt, kan niemand er nog aan, ook wij niet. Een externe firma haalt het geld op en bevoorraadt de automaten. De inrichting is ook zodanig dat de klant op meer discretie kan rekenen als hij voor beleggingsadvies langskomt.'

Geld afhalen aan de loketten is niet meer mogelijk. 'De klanten krijgen een pasje en moeten dat aan de automaten regelen', zegt regionaal manager Herman Van Boven.

'Onze commerciële medewerkers zitten niet langer achter kogelvrij glas. We ervaren dat de eerste reacties op de herinrichting van het kantoor positief zijn. En dat is belangrijk, want De Post is een bedrijf dat economisch leefbaar moet blijven.'

14:52 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

Dat ze de pensioenen dan ook niet meer laten dragen door de postbode.

Gepost door: Dré | 09-11-09

sociale rol van de postbode prachtige blog, chapeau !

Gepost door: octo | 11-11-09

De commentaren zijn gesloten.