10-11-09

het zal er niet op verbeteren... geloof me...

johan Waelkens
'Post levert slecht werk af'

Gemeenteraadslid Waelkens ontevreden over bedeling in Waasmunster

'De afgelopen maanden is de kwaliteit van de postverdeling er in onze gemeente enorm op achteruit gegaan', stelt CD&V-gemeenteraadslid Johan Waelkens uit Durmedal. Hij roept de burgers op om onregelmatigheden te melden.

Waelkens werd naar eigen zeggen de jongste tijd meermaals geconfronteerd met een slechte bedeling van de poststukken. 'Brieven worden regelmatig op het verkeerde adres gebust, de postbedeling gebeurt vaak in de namiddag in plaats van in de voormiddag, de poststukken komen veel te laat bij de bestemmeling of er wordt zelfs helemaal geen post uitgedeeld'.

Vorige week heeft Waelkens twee klachten ingediend. 'Een enveloppe met factuur werd helemaal opengescheurd gebust zonder enige uitleg. Pas op 5november heb ik de Artsenkrant van dinsdag 3november ontvangen. Het zou goed zijn dat alle inwoners hun klachten systematisch laten registreren, zoniet blijven we opgezadeld met een ondermaatse postverdeling in onze gemeente. Voorlopig heb ik niet de indruk dat de directie van De Post mijn klachten ernstig neemt. Er is een structureel probleem, want de onregelmatigheden houden al maanden aan'.

Waelkens is farmaceutisch journalist en wachtte begin deze maand tevergeefs op een postpakket, met daarin documentatie voor een professionele opdracht. 'Daardoor haalde ik de deadline niet meer voor mijn artikel in een tijdschrift. Het pakket kwam uiteindelijk dagen nadien aan, terwijl het correct was verzonden door mijn opdrachtgever'.

De man toont twee brieven, die hij van De Post ontving. 'Daarin wordt enkel meegedeeld dat mijn klachten goed zijn ontvangen en dat ik me bij volgende problemen met het opgegeven referentienummer kan wenden tot de klachtendienst. Maar ik vraag duidelijk een structurele oplossing, want er zijn meer inwoners van Waasmunster die klachten hebben over de postbedeling. Bovendien weten de mensen niet naar wie ze zich moeten richten bij problemen'. Even verderop beklaagt ook een andere bewoner zich over De Post. 'Vroeger hadden we hier een vaste postbode', zegt ze. 'Nu wordt de post gebracht door telkens weer andere postbedelers, dan eens te voet, de volgende keer per fiets of bromfiets en dan weer met de wagen. Een vriendin in de Rivierstraat woont dichtbij het postkantoor en kreeg vroeger haar post 'smorgens vroeg. Nu komt haar post pas binnen in de namiddag. We weten niet wat er scheelt'.

Wij belden naar het nummer van het Waasmunsterse postkantoor, maar werden doorgeschakeld naar Brussel. Uiteindelijk kwamen we toch bij Joke Colman terecht, verantwoordelijke voor de kwaliteit in het postcentrum van Sint-Niklaas aan Driekoningen. 'Sinds vorige week vertrekken de postbeambten voor Waasmunster vanuit onze dienst', zegt zij. 'Ik heb geen weet van de klachten, maar zal onmiddellijk een onderzoek opstarten. De wijziging in onze structuur kan geen oorzaak zijn, vermits de klachten blijkbaar al maanden lopen'.

14:56 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.