21-11-09

Nederlan: veel postbedrijven... veel klachten...

nedMailbox vol klachten over postbedrijven

 

De postbezorging laat, vooral in de grote steden, te wensen over. D66 in Rotterdam vroeg wethouder Hamit Karakus (Wonen) om opheldering. Volgens Karakus doen de problemen zich voor bij panden die gesplitst of samengevoegd zijn. "Daar hebben we nog geen helder overzicht van, maar daar zijn we druk mee bezig." Volgens hem gaat het om tienduizend panden stadsbreed en dat kost nog drie jaar. "Mensen met problemen kunnen zich bij ons melden."
Suze Bouman uit Vlaardingen had dubbele pech. "Het ging mis met de bezorging van het pakket geboortekaartjes voor onze dochter. De bezorger was onbeschoft en wilde het pakket niet bij het postkantoor afgeven toen ik niet bij hem kon pinnen. We kregen ze daardoor veel later." Ook ging het mis met de verzending. "De helft kwam niet aan", vertelt Suze. "We waren al een beetje boos dat we niets hoorden van sommige vrienden, maar ze hadden dus nooit een geboortekaartje van ons gehad."
Bij TNT Post kunnen ze zich de teleurstelling van Suze goed voorstellen. "We bellen haar zo snel mogelijk om de kwestie op een nette manier af te handelen."
Suze hoopt ook dat het gedoe snel wordt opgelost. "Een bloemetje of iets voor die kleine zou niet gek zijn", suggereert ze.
Klachten
Een selectie van de klachten.
* Niet alleen exotische toevoegingen aan huisnummers: zelfs een normale tussenwoning is te moeilijk voor onder andere Netwerk VSP.
Reactie Netwerk VSP: "Onze bezorgers moeten goed werk leveren en zijn vertrouwd in hun wijk. Gaat het toch niet goed, horen we dit graag."
* Bedrijf Sandd heeft de post voor vier huizen bij ons in de bus gepropt.
Reactie Sandd: "We zouden graag in contact komen met de melder van deze klacht om uit te zoeken hoe dit kon gebeuren."
* Bij mij komt vaak post niet aan. Vast doordat bij TNT veel parttimers en studenten werken: die nemen de taak niet zo nauw.
Reactie TNT: "Spijtig. Zowel fulltimers als parttimers zijn betrokken bij de kwaliteit die ze leveren. Maar het blijft mensenwerk."

 

09:00 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

TNT post was niet in staat een pakket op het juiste adres te bezorgen, omdat er een fout in de postcode stond. Ontvanger was corre4ct, adres was correct, stad was correct, maar als postcode stond 3111KV i.p.v. 3311KV. TNT stuurde het pakket zonder meer retour naar de afzender in Malaga. De Website van TNT zegt, dat men een speciale afdeling heeft van 18 man om eventuele problemen in de adressering op te lossen en pakket/post alsnog op het juiste adres af te leveren. Mooi niet waar dus. Ca. 70 Euro verzendkosten weggegooid plus ca 12 Euro aan telefoon (0,45 ct per minuut 0900-0570)

Gepost door: Giuseppe | 07-12-09

De commentaren zijn gesloten.