14-12-09

Bankdiensten.... promoten...

sBankdiensten krijgen zichtbare plaats in postkantoren

De Post gaat de volgende jaren fors investeren in de infrastructuur van haar postkantoren. De bedoeling is om de bankdiensten, die aangeleverd worden via De Bank van de Post, een meer zichtbare plaats te geven. Dat bleek op een persconferentie naar aanleiding van de vijftiende verjaardag van de Bank van de Post.

Topman Johnny Thijs van De Post: "De mailmarkt is dalend, dus moeten we op zoek naar nieuwe inkomsten. We geloven dat de bank- en verzekeringsproducten een mooie aanvulling vormen op de andere producten die in de postkantoren worden verkocht".

Open loketten zonder kogelvrij glas
Concreet wordt er de volgende twee jaar 50 miljoen euro geïnvesteerd in het kantorennetwerk van De Post, waarbij de bankdiensten een meer prominente plaats krijgen. Het gaat bijvoorbeeld om een "Bank in the Post"-concept, waarbij in de postkantoren een aparte hoek - gemarkeerd in het blauw - wordt ingericht voor financieel advies. In 2010 moeten 60 kantoren hiermee worden uitgerust, in 2013 zou dit concept uitgebreid worden naar 130 postkantoren. De Post voorziet ook in 235 "low cash"-kantoren, met open loketten zonder kogelvrij glas, maar waarbij ook met een minimum aan cash zou worden gewerkt. Het aantal geldautomaten (ATM) zal worden opgetrokken van 314 vandaag tot 410 volgend jaar.

De Bank van de Post gaat ook haar onlinekanaal uitbreiden. "Pc-banking is nu vooral een informatie- en transactiekanaal en wordt minder gebruikt voor de verkoop", aldus David Moucheron, CEO van de Bank van de Post. "Dat moet veranderen." In januari start de bank met een onlineaanbod van consumentenkrediet.

20:17 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

dag Pol, de herinrichting van de nieuwe post alhier biedt alvast het voordeel dat er twee automaten staan om geld op te halen en dat je dit nu in een goed verlichte binnenhal kunt doen. De post zelf is zo open en bloot geworden dat het gênant is als er iemand vòòr je wat persoonlijke vragen stelt aan de loketbediende.Dat is nu werkelijk van het ene uiterste in het andere !

Gepost door: magda | 14-12-09

Al prachtige "plannen" van mijnheer Thijs. Maar zoals ik in mijn omgeving al genoeg hoorde "ze willen de bank van de post" promoten, maar ze sluiten wel postkantoren.Denkt mijnheer Thijs nu werkelijk dat men klant zal worden van de Bank van de Post , wanneer men kilometers moet afleggen om nog een bestaand postkantoor te vinden ? Banken genoeg. Kleine anecdote, een gepensioneerd collega van mij liet zijn pensioen toekomen op een postrekening, handig was dat , er was in de nabijheid een postkantoor.Postkantoor verdween en er kwam een postpunt.Nu moest die collega ruim 5 kilometer afleggen om naar het dichtstbijzijnde postkantoor te gaan. Gelukkig was er een oplossing. Rechtover het gesloten postkantoor waren twee banken. Dus : rekening geopend bij de bank , pensioen op die rekening , postrekening afgesloten na een tijdje. Resultaat : bank van de post is een klant kwijt (en zo zijn er vele).

Gepost door: peter | 14-01-10

De commentaren zijn gesloten.