24-03-10

DM Carbon Meter... of bereken de CO2-inpact van uw reclamecampagne...

co2 3De Post lanceert de DM Carbon Meter

Vandaag stelden De Post en Greenloop tijdens de Marketing Day de DM Carbon Meter voor. Dat is een nieuwe tool waarmee de bedrijven de CO2-impact van hun reclamecampagne met geadresseerde mailings kunnen meten en optimaliseren. Zo kunnen bedrijven de impact van hun geadresseerde mailings aan hun klanten sterk terugdringen en ervoor zorgen dat ze milieuvriendelijk zijn.

De Post was het eerste postbedrijf én het eerste communicatiekanaal in België dat meewerkte aan de ontwikkeling van een instrument om de CO2-impact in de hele "levenscyclus" van een reclamecampagne met geadresseerde mailings te berekenen.

De DM Carbon Meter werd uitgewerkt door Greenloop, een Belgisch bureau van experts op het vlak van strategieën voor duurzame ontwikkeling, dat daarvoor samenwerkte met het Cross Expert Center Sustainable Development van de ACC (Association of Communication Companies).

De DM Carbon Meter spoort in elke fase in de ontwikkeling van een mailing (ontwerp, database, productie, bezorging, recyclage) op welke activiteiten broeikasgassen genereren. Zo wordt de uiteindelijke CO2-uitstoot berekend. Daarna moet voor elke fase gezocht worden naar alternatieven die minder vervuilend zijn om op die manier de verminderde CO2 te berekenen.

14:32 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.