25-03-10

er zijn nog tevreden klanten...

postbedrijven 1
Belg tevreden over De Post

 

Over het algemeen is de Belgische consument tevreden over de postdiensten. Dat blijkt uit een studie die werd besteld door het BIPT. Hoewel hij hoog ligt, vinden zes personen op tien dat de prijs van een postzegel correct is.

Elke maand verstuurt de Belg 3,34 brieven (tegenover 6,52 in 2006) en ontvangt hij er 38,6. Dat is 2,5 keer meer dan het Europese gemiddelde. Bij de ontvangen brieven hoort ook de "geadresseerde" reclame.

Drie op tien personen vinden de snelheid van levering van essentieel belang (tegen 45 procent in 2006), maar het uur waarop de postbode langskomt met de gewone post wordt steeds minder belangrijk. Voor 43,5 procent van de bevraagden heeft dit geen enkel belang.

Het merk Post blijft een vaste waarde. Niettemin blijken verschillende bevraagden niet op de hoogte waar zich Postpunten bevinden. Over het algemeen krijgen het postkantoor en de Postpunten dezelfde tevredenheidsgraad (7,3/10 en 7,28/10).

De studie toont ook aan dat 24,9 procent van de bevraagden geen post ontvangen, 13,8 procent gaat nooit naar een postkantoor, 61,5 procent zet nooit een voet in een Postpunt en 30 procent weet niet waar het dichtst bijzijnde Postpunt zich bevindt.

14:53 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

dag Pol, Ik hoor bij de tevreden klanten.Hoe kan het ook anders met zo'n attente postbode die we hier hebben.

Gepost door: magda | 27-03-10

De commentaren zijn gesloten.