19-04-10

Als de brievenbus... leeg blijft...

bosuil
Bosuilwijk al hele week zonder post

In de Joseph Wuytslaan en omliggende straten kijken ze nu al een volle week uit naar een postbode. 'Tevergeefs', zucht bewoner Pierre Mallants

Het is intussen van vorige week vrijdag geleden dat er nog wat in de brievenbus viel van Pierre Mallants. 'Allez post toch. Want Het Nieuwsblad wordt gelukkig elke dag voor 7.30 uur geleverd. Ik ben gepensioneerd en zit niet bepaald te wachten op een dringende brief, maar dat is niet bij iedereen het geval. Een buurman sprak me vandaag nog aan dat zijn zoon al dagen uitkijkt naar de respons op zijn sollicitatie. Een wijk een week zonder postbedeling zetten, dat kan toch niet.'

'De wijk tussen de Schotensesteenweg en Ruggeveldlaan is de voorbije week niet of nauwelijks bediend', bevestigt Fred Lens, woordvoerder van De Post. 'Het verdeelcentrum aan de Gallifortlei kampt niet alleen met afwezigheden omwille van de paasvakantie, maar telt ook abnormaal veel zieken. De interimkrachten zomaar een andere ronde geven dan ze gewend zijn, gaat ook niet. In dergelijke omstandigheden proberen we dan dag tot dag te bedelen, maar ook die doelstelling hebben we in Deurne-Noord niet gehaald.'

'De postbedeling loopt hier al langer mank', zucht Pierre. 'Een postbode is in deze wijk echt een zeldzame diersoort. Vaak blijven ze niet langer dan een maand aan de slag. De nieuwelingen moeten telkens terug van nul beginnen en zich leren oriënteren. Ik heb soms met ze te doen. Want ik ben zeker niet boos op de postbodes. Ik heb sterk de indruk dat die vandaag overbelast worden. Ze kunnen het ook niet helpen dat de organisatie mank loopt.'

Het toeval wil dat ook Marleen De Backer (Open VLD), eerste schepen in Deurne, in het appartementsgebouw van Pierre Mallants woont. 'Ook ik blijf dus al een week verstoken van soms belangrijke documenten. Maar ik ben vooral verbolgen over de gebrekkige dienstverlening als je dat probleem wilt aankaarten bij De Post. Zelfs ik als schepen krijg de postmeester gewoon niet meer te spreken. Alles verloopt via een callcenter waarop je eindeloos toetsen moet indrukken om vervolgens van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Ik wacht nog altijd op de beloofde uitleg.'

16:37 Gepost door Pol de postman in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.